Wednesday, April 1, 2020

مقابله با کرونا از طریق تقویت نهادهای مدنی


بسمه‌تعالی
فراخوان مردمی نهضت آزادی ایران برای
مقابله با کرونا از طریق تقویت نهادهای مدنی

بنی‌آدم اعضای یک پیکرند                           که در آفرینش ز یک گوهرند
چو عضوی به درد آورد روزگار            دگر عضوها را نماند قرار
تو کز محنت دیگران بی‌غمی                         نشاید که نامت نهند آدمی
ملت شریف ایران
این روزها سایه هراس‌انگیز پاندمی «کرونا» بر همه وجوه زندگی مردم ایران و جهان، سنگینی می‌کند و همه شئون حیات اجتماعی، سیاسی و اقتصادی مردم به ویزه اقشار آسیب‌پذیر و طبقات فقیر جامعه را تحت تاثیر مضاعف قرار داده است. جامعه و مردم ایران به دلیل سیاست‌ خارجی انزواجویانه، تضعیف نهادهای مدنی و تقلیل سرمایه اجتماعی در طول چهار دهه گذشته، تنگناهای معیشتی و دشواری‌های افزونی را در تهیه دارو، ملزومات بهداشتی و پزشکی و ضروریات زندگی تجربه می‌کنند.
نهضت آزادی ایران بنا بر آموزه‌های قرآنی، فرهنگ غنی ایرانی و تجربه طولانی در مبارزه با شدائد و عسرت‌های تاریخی و باور عمیق به فرارسیدن «گشایش‌ها» از دل «سختی‌ها» و در جهت تبدیل «تهدیدات انسانی» به فضای همکاری‌ها و «فرصت‌های تعالی‌بخش بشری» اعلام می‌دارد که برای عبور از این بحران سهمگین و مهار تلفات انسانی و کاهش هزینه‌های مادی و معنوی آن، راهی به غیر از صبوری مبتنی بر هم‌دلی، همراهی، همکاری و همبستگی همه اقشار ملت وجود ندارد.
 نهضت آزادی ایران از تمام آحاد ملت، تمام طبقات آگاه و متعهد مردم دعوت می‌کند که در رویارویی
با این بحران عظیم، مشارکت فعال داشته و در راستای مسئولیت اجتماعی و اخلاقی که بر عهده دارند و به منظور حمایت از آسیب‌دیدگان و نیازمندان، از صرف توان مالی و ارایه امکانات و خدمات خویش دریغ نکنند و این رسالت انسانی را از طریق یاری‌رسانی و تقویت ظرفیت‌های نهادهای مردم‌نهاد و خیریه‌های مورد اعتماد، به انجام رسانند.
                    نهضت آزادی ایران
12 فروردین 99

No comments:

Post a Comment