Sunday, March 15, 2020

پیام تسلیت اعضای نهضت آزادی درپی درگذشت دکتر اسماعیل یزدی


پیام تسلیت اعضای نهضت آزادی ایران درپی درگذشت مرحوم دکتر اسماعیل یزدی

بسمه تعالی

وَعَدَ اللَّهُ الْمُؤْمِنِينَ وَالْمُؤْمِنَاتِ جَنَّاتٍ تَجْرِي مِن تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ خَالِدِينَ فِيهَا وَمَسَاكِنَ طَيِّبَةً فِي جَنَّاتِ عَدْنٍ وَرِضْوَانٌ مِّنَ اللَّهِ أَكْبَرُ ذَٰلِكَ هُوَ الْفَوْزُ الْعَظِيمُ (توبه، ۷۲)
وعده فرموده است خدای مردان و زنان مؤمن را باغ‌هایی که روان است از زیر آنها جویبارها. جاودانگانند در آن. و مسکن‌هایی پاکیزه در باغ‌های جاودانگی. و خشنودی خدا بزرگترین است. این همان رستگاری عظیم است.

 سرکار‌ علیه، خانم مینا یزدی
برادر گرامی جناب آقای مهندس محمد توسلی
برادر ارجمند جناب آقای دکتر کاظم یزدی

 سلام و رحمت و برکات الهی بر شما باد!
از وفات نابهنگام جناب دکتر اسماعیل یزدی، عمیقاً متأثر و متألم شدیم. نابخردی و ناکارآمدیِ حاکمان بر این درد و تحسّر می‌افزاید. این‌گونه حوادثِ مصیبت‌آفرین، از جملۀ خسران‌های جبران‌ناپذیری است، که بر دوش ملتِ پیوسته داغدیدۀ ایران‌زمین تحمیل گشته و می‌گردد.
دکتر اسماعیل از جمله رجال مؤمن به خدا و آخرت، و وطن‌دوستی بود که بمانند اکثر اعضاء خاندان یزدی، ناملایمات بقاء در میهن را به جان طالب شدند، تا بلکه راه برون‌رفتی به سوی حاکمیت آزادی و آزادگی بیایند، و ملت ستم‌کشیده و بلاءدیده و مصیبت‌زدۀ ایران را که در طول تاریخ، رنجِ این‌همه ابتلاء و سرکوب‌شدگی را بر خود هموار کرده است، از بحران فرمان‌روایی مطلق رهایی بخشند.
فقدان رجالی این‌چنین، موجب افزون حسرت و خسران ملت است، که جز یافتنِ جایگزین، چیزی تسلی‌بخش آن نیست.
از آستان ربوبی مسألت داریم، نفس زکیۀ او را، در جِوار غفران و رحمت خود، سُکنی دهد و به بازماندگان شکیبایی و اجرِ صبر عنایت فرماید.
 خواهران و برادران شما در نهضت آزادی ایران
۲۳ اسفند ماه ۱۳۹۸

No comments:

Post a Comment