Thursday, May 14, 2020

گرامی‌داشت پنجاه و نهمین سال‌روز تاسیس نهضت آزادی ایران


بسمه‌تعالی
گرامی‌داشت پنجاه و نهمین سال‌روز تاسیس نهضت آزادی ایران

نزدیک به شش دهه از تاسیس نهضت آزادی ایران با همت، ابتکار و پیشگامی بنیان‌گذاران شریف آن، از جمله زنده‌یادان مهندس مهدی بازرگان، دکتر یدالله سحابی و آیت‌الله سید محمود طالقانی می‌گذرد. این دوران، بخشی از راه طولانی دستیابی به آزادی و قطعه‌ای از تاریخ وطن و فرآیند پیچیده دمکراسی در ایران قلمداد می‌شود که با ظرفیت فکری و سرمایه اجتماعی بانیان نهضت و همراه با فداکاری‌ها و پذیرش آگاهانه و مسئولانه هزینه‌های سیاسی و تحمل دشواری‌ها و زندان‌ها از سوی دیگر اعضا و البته با همکاری سایر گروه‌ها و جامعه مدنی ایران، پیموده شده است.
نهضت آزادی ایران در پنجاه و نهمین سال‌روز تاسیس، ضمن اعلام پایداری بر مواضع پیشین در تداوم مبارزه اصلی با گونه‌های متنوع «استبداد»، جهل فکری و «خرافات مذهبی» و در راستای توسعه پایدار و همه‌جانبه ایران و مقابله با بحران‌های ساختاری و روند تحولات قابل پیش‌بینی آینده، باور دارد که مشی اصلاحات جامعه‌محور با تمرکز بر ابعاد ساختاری و عمیق اجتماعی، سیاسی و اقتصادی، تنها گزینه واقع‌بینانه، مطلوب و تامین‌کننده منافع ملی و تمامیت ارضی است. از این رو، همچنان بر مبارزات سیاسی علنی، خشونت‌پرهیز و بهره‌گیری از ظرفیت‌های دمکراتیک قانون اساسی در عین ضرورت اصلاح ساختاری آن تاکید می‌کند.

نهضت آزادی ایران متاسفانه امسال با توجه به شرایط ناگوار ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا، برگزاری هرگونه نشست و گردهم‌آیی را منتفی کرده است و بر خلاف سنت نیکوی سالیان گذشته، قادر به برگزاری مراسم بزرگداشت نشد. امید است که پس از گذر از این بحران، فرصتی فراهم آید تا طی مراسمی، ارزیابی عملکرد این حزب دیرپای ملی و اسلامی و معرفی رئوس برنامه‌ها و خط مشی آینده آن، در فضایی عمومی و با حضور اعضا و علاقمندان فراهم شود.

نهضت آزادی ایران
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹


No comments:

Post a Comment