Friday, January 17, 2020

تسليت به مناسب سانحه هواپيماى اوكراينى و قربانيان كرمانى


بسمه تعالی
ما از آن خداییم و بسوی او باز می‌گردیم
عرض تسليت به مناسب سانحه هواپيماى اوكراينى و قربانيان كرمانى

نهضت آزادى ايران سانحه سقوط هولناك هواپيماى اوكراينى و حادثه تشیيع جنازه غم إنگيز در كرمان را مصيبت هاى ملى قلمداد می‌كند و ضمن اظهار تاسف عميق به خاطر این دو رویداد، به مردم ايران و تمام خانواده هاى مصيبت ديده و داغدار صميمانه تسليت می‌گويد.

سقوط هواپيماى بویینگ 737 اوكراينى با ١٧٦ سرنشين كه ١٤٤ نفر از آنان اغلب از جوانان و دانشجويان و نخبگان و دانش آموختگان دانشگاه‌هاى طراز اول ايران بودند يا براى ادامه تحصيل سفر مى‌كردند يكى از دردناك ترين سوانح دوران اخير كشورمان بشمار مى رود. نهضت آزادى أيران ضمن طلب رحمت و آمرزش الهى براى كليه قربانيان اين سانحه براى تمام خانواده‌هاى داغدار، از جمله خانواده زنده یاد احمد صدر حاج سيد جوادى از مبارزان و پيش‌گامان نهضت آزادى ایران، نيز به مناسبت ضايعه جان باختن فرزند آن مرحوم، خانم نيلوفرحاج سيد جوادى، از خداوند رحمان صبر و سلامت مسئلت می‌کند.

همچنين، جان باختن ده ها نفر و مصدوم شدن صدها تن در مراسم تشييع سردار شهید قاسم سليمانى در كرمان، كه ناشى از عوامل مختلف از جمله سوء مديريت، انتخاب مسير نا مناسب و عبور آمبولانس از ميان جمعيت انبوه و پيدايش ازدحام و احساس خفقان وتلاش براى گريختن و در نتيجه زير دست پا رفتن صدها نفر بود، موجب نارضايتى، تأسف و اندوه مضاعف شد. انتظار مي رفت كه به موازات تهييج كم سابقه مردم به حضور در مراسم، تمهيدات لازم براى حفظ جان و سلامت آنان نیز مورد توجه وعمل قرار می‌گرفت و از اندوه يا داغدار شدن صد ها خانواده و از نارضايتى بيشتر كثيرى از مردم كشور جلوگيرى می‌شد.

نهضت آزادى ايران از خداوند رحمان و رحيم براى همه درگذشتگان حوادث اخير رحمت و آمرزش و براى مجروحان و مصدومان بهبودى و سلامت و براى خانواده هاى عزادار و آسيب دیده شکیبایی و سلامت مسئلت دارد.

نهضت آزادى ايران
19 دی 1398

No comments:

Post a Comment