Saturday, December 28, 2019

تکذیب سخنان بادامچیان در خصوص حقوق مهندس بازرگان


تکذیب  سخنان بادامچیان در خصوص حقوق مهندس بازرگان

آقای اسدالله بادامچیان دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در گفت وگو با روزنامه جوان که در رسانه ها منعکس شده در خصوص حقوق مهندس بازرگان در دولت موقت گفته است: «مهندس بازرگان با ثروت عظیمش حقوق نخست وزیری زمان شاه را که 20 هزار تومان بود گرفت، اما رجایی وقتی آمد گفت چرا اینقدر زیاد بگیریم؟ وی گفت : حقوق خودش و وزرایش را 4 هزار و 300 تومان کرد! ....».
این اظهارات آقای بادامچیان در خصوص مهندس بازرگان خلاف واقع و کذب محض است. زنده یاد مهندس بازرگان در دوران نخست وزیری هیچ حقوقی از دولت دریافت نکرد، زیرا در آن موقع ایشان بازنشسته دانشگاه تهران بودند و فقط از حقوق بازنشستگی خود استفاده می‌کردند. بعلاوه ایشان تا آنجا در محاسبات مالی و حقوق عمومی دقیق بودند که در ایامی که همسرشان به دلیل فضای امنیتی اجبارا در محل نخست‌وزیری سکونت داشتند، به اندازه هزینه غذای همسرشان با اصرار پیگیری و وجه آن را چک دادند تا به بیت‌المال واریز شود. بسیار جای تاسف است، دبیر کل حزب قدیمی  موتلفه اسلامی که باید خود نماد اخلاق و ارز‌ش‌های اسلامی باشد، این چنین اتهام کذبی را به شخصیتی وارد می کند که سوابق خدمات و سلامت اخلاقی و مالی و زندگی ساده و شفاف او بر کسی پوشیده نیست. سایر همکاران مهندس بازرگان در دولت موقت همین خصوصیات اخلاقی و پاکدستی و شفافیت را داشتند. به عنوان نمونه آقای دکتر محمد حسین بنی اسدی که با دولت موقت همکاری داشتند و از جمله پایه گذار نهاد جهاد سازندگی بودند هیچ گونه حقوقی مطالبه نکردند و در پایان که چکی در وجه ایشان صادر شد به موسسه خیریه‌ای اهدا کردند. همچنین حقوق شهردار تهران که پیش از انقلاب 30 هزار تومان بود که با مزایا دریافتی به مبلغ بالای 100 هزار تومان می‌رسید، آقای مهندس توسلی و معاونین ایشان در دوران خدمات در شهرداری تهران حد اکثر 10 هزار توان دریافت می‌کردند.
در پایان لازم به ذکر است، با وجود اختلاف‌ سلیقه‌های سیاسی شدیدی که  بسیاری با مواضع مهندس بازرگان داشتند، در فرصت های مختلف بطور حضوری و یا رسانه ای از ایشان حلالیت طلبیده‌اند و تا کنون هیچ کسی درباره مسایل اخلاقی و مالی اتهامی به ایشان و همکارانشان وارد نکرده است.
روابط عمومی
نهضت آزادی ایران
دوم دیماه 1398


No comments:

Post a Comment