Wednesday, May 5, 2021

استقبال از نقش آگاهی بخش مصطفی تاجزاده در انتخابات ریاست جمهوری

 

به نام خدا

برادر ارجمند جناب آقای سید مصطفی تاج زاده

با سلام و تحیت و دعای خیر برای سلامتی و توفیق تداوم خدمت در شرایط خطیر کنونی کشور

لازم می‌دانم ضمن استقبال از ورود جنابعالى به صحنه انتخابات رياست جمهورى ١٤٠٠، از مواضع صریح و شجاعانه شما در بیانیه اعلام نامزذى خود تقدیر و سپاسگزاری کنم. 

شما در این بیانیه ضمن آگاهى بخشى و ارتقاى گفتمان اصلاحات ساختارى و جامعه محور به تشریح مشکلات و عدم کارآمدی ساختار مدیریت کشور و مسئولیت گریزی حاکمان و پیامدهای آن در عرصه های داخلی، منطقه و بین الملل و به ویژه در وضعیت معیشتی مردم پرداخته و راهکار بازگشت به مردم و اجرای اصول شفاف قانون اساسی و برگزاری انتخابات آزاد، سالم و رقابتی و حاکمیت ملت را مطرح کرده‌ايد كه دارى اهميت راهبردى بوده و در صورت تحقق، كشور را از بحران هاى كنونى خواهد رهانيد. هرچند راهبردهاى ارائه شده مورد توافق طيف وسيعى از كنشگران سياسى و مردم مى باشد، تحقق آن‌ها نيازمند پذيرش آشتى و وفاق ملى و توجه به منافع بلند كشور و برگزارى انتخابات آزاد، سالم و رقابتى از سوى حاكميت خواهد بود. 

در شرایطی که حاکمیت به این مطالبات قانونی و برحق مردم تمكين نكند، اميد است دستاوردهای تلاش‌های آگاهی بخش شما و سایر کنشگران تنها به فرصت انتخابات محدود نشده و ظرفيت هاى ايجاد شده از آن، پس از انتخابات نيز با تقویت و همبستگى ملى و توسعه نهاد های مدنی و جنبش‌های اجتماعی در راستای تحقق راهبرد اصلاحات جامعه محور ادامه يابد. توانمند ساختن جامعه، بويژه جامعه مدنى، احزاب سياسى و جنبش هاى اجتماعى نقش مؤثر و تعيين كننده‌اى در تغيير رفتار و ساختار حكومت و تحقق مطالبات مردم خواهد داشت.

با توجه به نقشی که شما با شجاعت و صراحت در برنامه انتخابات ریاست جمهوری پیش‌رو و پیامدهای آگاهی بخش آن بر عهده گرفته‌اید راه برای همکاری و پیگیری راهبرد اصلاحات جامعه محور و تقویت  جنبش اجتماعی ایران، هموارتَر و گشاده‌تر خواهد شد. بنده لازم می‌دانم از طرف خود و یارانمان در نهضت آزادی ایران از این تلاش‌های شجاعانه و آگاهی بخش شما صمیمانه سپاسگزاری و توفيق الهى مسئلت كنم.

محمد توسلی

دبيركل نهضت آزادى ايران

١٥ اردیبهشت ١٤٠٠

 

 

No comments:

Post a Comment