Saturday, September 3, 2022

تسلیت نهضت آزادی، درگذشت دکتر محمود احمد زاده

 

بسمه تعالی

پیام تسلیت نهضت آزادی ایران به مناسبت

درگذشت شادروان دکتر محمود احمدزاده هروی

 

دست اجل یکی دیگر از نیک‌مردان ایران‌زمین را از میان ما ربود. شادروان دکتر محمود احمدزاده هروی در سال ۱۳۱۲ دیده به جهان گشود. وی دانش‌آموخته دانشکده فنی دانشگاه تهران در رشته مهندسی معدن و زمین‌شناسی بود و از دانشگاه کلاوستال آلمان به دریافت درجه دکتری در فسیل‌شناسی نایل آمد و در همان رشته به عنوان استاد به تدریس پرداخت؛ در ایران نیز به تدریس ادامه داد و مدیر گروه معدن در دانشکده فنی بود.

افزون بر فعالیت‌های ارزشمند علمی، دکتر احمدزاده از جمله شخصیت‌هایی بود که از سوی زنده‌یاد مهندس مهدی بازرگان به عنوان وزیر صنایع و معادن در دولت موقت انقلاب اسلامی انتخاب شد. سمت‌های بعدی ایشان، سفارت ایران در یوگسلاوی، ریاست سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی ایران و تدریس در پژوهشکده علوم زمین بود. به عنوان نمونه‌ای از خدمات صنعتی ایشان می‌توان از مدیریت پروژه استحصال پتاس از شورابه‌های خور بیابانک نام برد.

دکتر احمدزاده پس از گذراندن یک دوره بیماری در سال‌های اخیر، دعوت حق را لبیک گفت و پیکر پاکش در روز جمعه یازدهم شهریور در آرامستان شورکاب لواسان به خاک سپرده شد.

نهضت آزادی ایران درگذشت این انسان فرهیخته را به همسر ارجمند، فرزندان برومند و بستگان و دوستان داغدار ایشان تسلیت می‌گوید و از درگاه احدیت برای آن زنده‌یاد، آمرزش و رحمت بیکران و برای داغداران این مصیبت، تندرستی و شکیبایی آرزو می‌کند.

مجلس یادبود شادروان دکتر احمدزاده این استاد برجسته و پیشکسوت، در روز یکشنبه سیزدهم شهریور از ساعت ۱۶ تا ۱۷:۳۰ در مسجد نور واقع در میدان فاطمی (تهران) برگزار خواهد شد.

نهضت آزادی ایران

۱۲ شهریور ۱۴۰۱

 

No comments:

Post a Comment