Monday, October 9, 2023

تبریک به بانوی آزاده و افتخارآفرین ایران

 

بسمه‌تعالی

تبریک به بانوی آزاده و افتخارآفرین ایران

 

خواهر ارجمند، سرکار خانم نرگس محمدی

اعطای جایزه‌ صلح نوبل امسال را به آن عزیز، برادر گرامی جناب آقای تقی رحمانی و فرزندان دلبندتان کیانا و علی و همه آزادی‌خواهان ایران تبریک می‌گوییم. این جایزه، مهر تاییدی است بر ایستادگی و مقاومت در راه تحقق آزادی، دموکراسی و حقوق بشر و افتخاری است برای خانواده‌ای صبور و همراه و تاریخ آزادیخواهی در این کشور.

سختی‌ها و دوری‌هایی که شما و عزیزانتان طی این سال‌ها در راه آرمانتان تحمل نموده‌اید، برای ما و بسیاری از مردم قطعاً الهام‌بخش و آموزنده بوده است. چه بسیار افرادی که با الگو قرار دادن شما، به خیل مبارزان راه آزادی پیوسته‌اند و چه بسیاری دیگر که خواهند پیوست و همین اندک اندک پیوستن‌هاست که قطرات کوچک را به رودی روان و آرام تبدیل می‌کند و عاقبت، سنگ فرهنگ استبدادی را از سر راه برمی‌دارد. آن روز قطعا فرا خواهد رسید و این مسئولیت فرد فرد هموطنان عزیز است که به اندازه وسع و توان‌شان، بخشی از این جریان باشند. این که امروز نرگس محمدی، محبوب بسیاری از مردم و به‌ویژه زنان و دختران این سرزمین است، به جهت حضور و ایستادگی آن بانوی شجاع در ایران و پیگیری مطالبات تاریخی ملت در روند مبارزات درون‌زا توام با فداکاری و پذیرش مسئولانه هزینه‌های سنگین است.

کسب نوبل صلح طی دو دهه توسط دو زن ایرانی نشان می‌دهد که اولاً تداوم ستم مضاعف بر زنان ایران یکی از مهم‌ترین مسایلی است که افزون بر ایجاد جنبش «زن، زندگی، آزادی» افکار عمومی جهان را نیز متاثر ساخته است و دیگر آن که صدای زنان ایرانی برای احقاق حقوق اساسی و مطالباتشان، خاموش‌شدنی نیست. از این رو، امیدواریم که سرکار عالی با حسن استفاده از این موقعیت گران‌قدر، تلاش‌های خود را متمرکز بر تقویت نهادهای جامعه مدنی در عرصه کنش‌گری حقوق بشری قرار دهید و با بهره‌گیری از توانایی خودتان و ظرفیتی که از این جایزه ایجاد شده است و همچنین تجارب پیشین حقوق بشری در ایران،

- در جهت احقاق حقوق حقه و قانونی مردم و به‌ویژه زنان، همچنان استوار و امیدبخش بمانید و مایه افتخار ملت ایران باشید.

- از آن‌جا که ریشه در آرمان‌های ملی و اسلامی این سرزمین دارید، همچون گذشته بتوانید اقدامات خود را صرفاً در چارچوب حرکت‌های درون‌زا و با تکیه بر توان‌مندی‌های ایرانیان پیش ببرید.

 

- به عنوان فعال حقوق بشر، می‌توانید بدون ورود مستقیم به منازعات سیاسی، آرمان‌های بشردوستانه جامعه ایران را دنبال کنید.

- با تقویت و توسعه جامعه مدنی و پیشرفت جامعه به سوی آزادی و دموکراسی، ضمن تکثیر نرگس‌ها، زمینه عمق، گستره، اثربخشی و استمرار بیشتری را فراهم آورید.

 

نهضت آزادی ایران با مطالبه آزادی آن خواهر ارجمند و دیگر زندانیان سیاسی و عقیدتی، امید دارد که جامعه ایران در روزگاری نه چندان دور، شاهد به بار نشستن فداکاری‌ها و تلاش‌های کنش‌گران سیاسی و مدنی در روند نیل به آزادی‌های اساسی، حاکمیت ملت و عدالت باشد.

نهضت آزادی ایران

      ۱7 مهر ۱۴۰۲

No comments:

Post a Comment