Tuesday, January 9, 2018

آقای محمد بسته‌نگار

بسمه تعالی
إِنَّ الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ سَيَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمَنُ وُدًّا
برادر ارجمند جناب آقای محمد بسته‌نگار
بیش از یک قرن از آغاز مبارزات ملت ایران برای دستیابی به آزادی، حاکمیت قانون، دموکراسی، عدالت و توسعه پایدار و متوازن می‌گذرد. جریان فرهنگی- سیاسی روشن‌فکران دینی به رهبری زنده‌یادان مهندس بازرگان، آیت الله طالقانی و دکتر سحابی از پیشگامان طرح الگوی بومی ِ ایرانی و اسلامی برای پیشرفت این سرزمین بودند و در همین راستا، با ارایه گفتمان راهبردی ملی- اسلامی، سالیانی طولانی را به تولید اندیشه دینی سازگار با عقلانیت و مفاهیم و نیازهای دنیای جدید صرف کردند. آنان به درستی دریافته بودند که تا زمانی که مولفه‌های اجتماعی و به ویژه، باورهای دینی مردم یک کشور دچار تحول و نوگرایی و نوسازی نشود، گذار به دمکراسی و شکست دیو استبداد واقع‌بینانه نخواهد بود.
تاریخ معاصر مبارزات آزادی‌خواهانه ایران گواهی می‌دهد که جنابعالی از جمله همراهان صادق و آگاه آن بزرگواران، به ویژه در دوران زندان چند ساله اوایل دهه چهل، به شمار می‌روید که از همان روزی که در دوران دانشجویی در راه آزادی و دمکراسی قرار گرفتید، در این مسیر ِ پررنج و ناهموار از هیچ تلاش و ایستادگی فروگذار نکردید.
صداقت، استقامت، اخلاق‌مداری و دغدغه جدی که برای فردای ایران و اعتبار اسلام رحمانی و عقلانی در طول سالیان متمادی بروز داده‌اید، سرمایه‌ای ملی و مایه دلگرمی بوده و الگویی برای آزادی‌خواهان و عدالت‌طلبان  این سرزمین، به ویژه نسل جوان ایران است و از پایبندی صادقانه و مستمر شما به عهد سابق و اصول بنیادین نهضت آزادی ایران به مثابه " مسلمان ِ ایرانی ِ مصدقی " حکایت می‌کند.
تلاش‌های شما را در بیش از نیم قرن حضور موثر در عرصه کنش توامان فرهنگی و سیاسی ارج می‌نهیم و از خداوند متعال، سلامتی و توفیق هرچه بیشتر در راه خدمت به ایران و اسلام را خواستاریم.

   محمد توسلی
دبیرکل نهضت آزادی ایران

10 آذر 1396

No comments:

Post a Comment