Friday, October 19, 2018

پیام تسلیت درگذشت پروین بختیاری نژاد



هو الحی الذی لا یموت

زنده‌یاد خانم پروین بختیارنژاد، روزنامه‌نگار مردم‌گرا، فعال سیاسی ملی- مذهبی و کنشگر حوزه مطالعات زنان به دیدار معبود شتافت. درگذشت این بانوی فرهیخته موجب اندوه و سوگواری است و عملکرد سالیان حضور ایشان در عرصه اجتماعی، مایه مباهات و شایسته تقدیر از انسانی است متعهد به کرامت بشر.
 آن‌چه در این مجال، عبرت‌آموزتر می‌نماید، مسئولیت‌پذیری و تصمیم شجاعانه و توام با تامل آن زنده‌یاد، در خصوص بازگشت به ایران است که با وجود بیماری و تضییقات و تهدیدات امنیتی، از اهمیت دو چندان برخوردار است. بانو پروین بختیارنژاد به درستی دریافته بود که نجات ایران باید متکی بر تلاش‌های درون‌زا، مسالمت‌آمیز و قانونی صورت پذیرد و به همین جهت، ابا نکرد که پذیرای هزینه‌های قابل پیش‌بینی بازگشت به میهن شود. چنانچه در آخرین روز حیات حکم 6 سال حبس خود را از قوه قضائیه دریافت کرد.
اگر چه او نتیجه مبارزات و مجاهدات خود را به چشم ندید؛ اما بی‌تردید، نیروی ایمان ، به این تلاش‌گر راه آزادی و کرامت بشر، بصیرت امید به آینده و چشم‌اندازی روشن از ایران فردا را عطا کرده بود.
درگذشت مرحوم پروین بختیارنژاد را به خانواده های محترم علیجانی و بختیار نژاد، فرزندان، دوستان و علاقمندان ایشان تسلیت گفته و از خداوند، آمرزش، آرامش و شادی ابدی برای آن بزرگوار مسئلت داریم.

محمد توسلی
دبیر کل نهضت آزادی ایران
22 مهر ماه 1397



No comments:

Post a Comment