Thursday, March 19, 2020

پیام سپاسگزاری به مناسبت درگذشت استاد دکتر اسماعیل یزدی



پیام سپاسگزاری به مناسبت درگذشت استاد دکتر اسماعیل یزدی

به نام خداوند جان و خرد
در پی دو هفته بیماری ناشی از ابتلا به ویروس کرونا، شادروان استاد دکتر اسمعیل یزدی (1398 1310)، برادر زنده یاد دکتر ابراهیم یزدی، سرانجام روز پنجشنبه 22 اسفند ماه 1398 به دیار باقی شتافت و خانواده و همکاران و علاقمندان خود در جامعه دندانپزشکی ایران را عمیقاً سوگوار ساخت. در این مدت فرزند ایشان خانم سلما یزدی و همسرش آقای مهندس حسین ابوالفتحی و رئیس و پزشکان و کادر درمانی بیمارستان پارس، دلسوزانه و مجدّانه به مراقبت و پیگیری درمان وی همّت گماشتند. پیکر آن مرحوم با ملاحظات خاص، روز شنبه 24 اسفند، غریبانه و با حضور قلیلی از خانواده، در بهشت زهرا به خاک سپرده شد.
با توجه به محدودیتهای بهداشتی و عدم امکان برگزاری هرگونه مجلس بزرگداشت حضوری، برای نکوداشت آن استاد فقید، روز شنبه 24 اسفند برنامه‌ای در محیط تلگرام با همّت و ابتکار جمعی از شاگردان ایشان از جمله جناب آقای دکتر بهمن سراج و سرکار خانم دکتر فرشته بقایی در دانشکده دندانپزشکی دانشگاه تهران(*)، و روز یکشنبه 25 اسفند برنامه دیگری از سوی جامعه دندانپزشکی ایران با همّت جناب آقای دکتر علی تاجرنیا تدارک گردید. در این برنامه‌ها پیام‌های تجلیل و تسلیت اساتید، همکاران و شاگردان دیرین ایشان که متضمن خاطرات ماندگار آنان از شخصیت ممتاز و خدمات علمی، آموزشی و اجتماعی زنده یاد استاد دکتر اسمعیل یزدی بود، بصورت مکتوب، صوتی و تصویری ارائه شد.
در ادامه، شمّه‌ای از مشی اخلاقی و مرام زندگی وی در عرصه خانوادگی و اجتماعی، و عشق و ایمان و تعهّد مردمی وی، توسط خانم رویا یزدی، دختر آن مرحوم بیان شد. سپس زمینه‌های شکل‌گیری شخصیت ایمانی، اجتماعی و سیاسی مرحوم استاد دکتر اسمعیل یزدی در دوران جوانی و خدمات و اثرات سترگ ایشان در طول شش دهه، در دورانها و زمینه‌های متنوع ارائه گردید.    
در پایان، لازم می‌دانم از سوی جناب آقای دکتر کاظم یزدی، بزرگ خاندان، همسرم خانم مینا یزدی و خود، از همه کسانی که از جامعه پزشکی و دندانپزشکی ایران، فعالین فرهنگی، اجتماعی و سیاسی از جمله اعضای نهضت آزای ایران، و نیز خاندان محترم، که به مناسبت درگذشت شادروان استاد دکتر اسمعیل یزدی، با ارسال پیام‌های مکتوب، صوتی و تصویری یا تماس تلفنی، ابراز محبت و همدلی نموده‌اند، صمیمانه سپاسگزاری نمایم.
با آرزوی سلامتی برای همه مبتلایان و دعای خیر برای توفیق جامعه سختکوش پزشکی ایران و همکاری مردم برای عبور از این ابتلای خطیر ملّی و جهانی.
محمد توسلی
27 اسفند 1398
* - شما میتوانید از طریق لینک زیر به کانال "یادبود استاد دکتر اسمعیل یزدی" وارد شوید :
https://t.me/joinchat/AAAAAFe78_P2wlXmP_-K4w


No comments:

Post a Comment