Saturday, October 17, 2020

بیانیه تسلیت نهضت آزادی ایران در گذشت دکتر غلامعباس توسلی

 

 

 

انا لله و انا الیه راجعون

در این روزهای بسیار دشوار برای ملت ایران، دست تقدیر یک دیگر از یاران ارزشمند، دکتر غلامعباس توسلی را از میان ما برد و غمی جانکاه بر دلمان نهاد.

شادروان دکتر غلامعباس توسلی در سال 1314 در شهر رشتخوار از استان خراسان چشم به جهان گشود. او پس ازگذراندن تحصیلات خود در رشته علوم اجتماعی در داشگاه تهران با رتبه اول به فرانسه اعزام شد و دکترایش را از دانشگاه پاریس دریافت کرد.

وی پس از بازگشت به ایران، مناصب علمی مهمی را احراز کرد؛ از جمله استاد جامعه شناسی در دانشگاه تهران، رئیس انجمن جامعه شناسی ایران و عضو فرهنگستان علوم اجتماعی ایران.

افزون بر جایگاه والای علمی، دکتر توسلی از دوران دانشجویی عضو انجمن اسلامی دانشجویان  بود و از سال 1340 با عضویت در نهضت آزادی ایران در طول شش دهه گذشته در عرصه های مختلف منشأ خدمات ارزشمندی بود. آخرین مسئولیت او عضویت در شورای مرکزی آن بوده است. 

او پس از چند سال دست و پنجه نرم کردن با بیماری، سرانجام در روز جمعه 25 مهرماه 1399  این جهان را بدرود گفت و بسوی رفیق اعلی پر کشید.

نهضت آزادی ایران در گذشت این یار دیرین را به خانواده ارجمند او، جامعه دانشگاهی ایران و همه رهروان آزادی و میهن دوستی ایران تسلیت می گوید و از خداوند رحمان برای آن عزیز آمرزش و رحمت بیکران الهی و برای داغداران این مصیبت تندرستی و شکیبایی آرزو می کند.

مراسم یادبود روانشاد دکتر توسلی در فضای مجازی متعاقبا اعلام خواهد شد.

نهضت آزادی ایران

25 مهرماه 1399

  

No comments:

Post a Comment