Wednesday, October 26, 2022

پیام تسلیت نهضت آزادی ایران درپی درگذشت دکتر حسن فرید اعلم

 

پیام تسلیت نهضت آزادی ایران درپی درگذشت دکتر حسن فرید اعلم


هو الباقی

شادروان دکتر حسن فرید اعلم، استاد برجسته دانشگاه صنعتی امیر کبیر (پلی‌تکنیک سابق) و رئیس آن در زمان دولت موقت انقلاب اسلامی، در پی یک دوره بیماری فرساینده در شامگاه دوشنبه یکم آبان دعوت حق را لبیک گفت و راهی دیار جاودان شد.

او در سال ۱۳۴۱ از دانشکده مهندسی مکانیک پلی تکنیک تهران فارغ‌التحصیل شد و به کار تدریس پرداخت؛ چند سال بعد، گواهینامه دکترای ریخته‌گری را از دانشگاه برمینگهام انگلستان دریافت کرد. وی از نخستین اعضا و در دوره‌هایی رئیس هیات مدیره جامعه دانش‌آموختگان پلی تکنیک تهران و دانشگاه امیر کبیر بود.

افزون بر خدمات ارزنده دانشگاهی، دکتر فرید اعلم در فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی نیز دست داشت. از جمله؛ او پس از پیروزی انقلاب رسما به نهضت آزادی ایران پیوست و تا پیش از ابتلا به بیماری، در ایجاد و حفظ ارتباط نهضت آزادی با دانشگاهیان نقش داشت. همچنین، او از اعضای علاقه‌مند و پیگیر انجمن اسلامی مهندسین (تاسیس ۱۳۳۶) بود.

نهضت آزادی ایران درگذشت این انسان فرهیخته را به خانواده گرامی او، جامعه علمی و مهندسی ایران و شاگردان، یاران و همفکرانش تسلیت می گوید و آمرزش و رحمت خداوند کریم را برایش آرزو می‌کند‌.
پیکر آن روانشاد در ساعت ۱۰ روز پنجشنبه، پنجم آبان از سالن عروجیان آرامگاه بهشت زهرا بدرقه و مجلس یادبودش از ساعت ۱۶ تا ۱۷:۳۰ شنبه ۷ آبان در مسجدالرضا (میدان نیلوفر) برگزار خواهد شد.



نهضت آزادی ایران

۳ آبان ۱۴۰۱

No comments:

Post a Comment