Monday, July 16, 2018

پیام تسلیت درگذشت محمد بسته نگار



پیام تسلیت درگذشت محمد بسته نگار

بسمه تعالی

إِنَّ الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ سَيَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمَنُ وُدًّا (مریم، ۹۶)

 در سوگ برادرمان محمد بسته‌نگار از جمله همراهان صادق و آگاه زنده‌یادان مهندس بازرگان، آیت الله طالقانی و دکتر سحابی داغداریم. هم‌ او که با شرافت و بردباری و امید به اصلاح امور زیست و از سالیان جوانی و به ویژه در دوران زندان‌های چند ساله اوایل دهه چهل و نیز سال ۱۳۸۰خورشیدی، در راستای گفتمان راهبردی ملی اسلامی نزدیک به شش دهه در راه آرمان‌های متعالی آزادی، حاکمیت ملت، حقوق بشر و عدالت، پایداری کرد و در این مسیر ِ پررنج و ناهموار، از هیچ تلاش و ایستادگی فروگذار نکرد. این ضایعه را به خانواده محترم و علاقمندان ایشان تسلیت می‌گوییم.
زنده‌یاد محمد بسته‌نگار الگوی صداقت، استقامت، اخلاق‌مداری، تواضع و صمیمیت بود و دغدغه جدی برای فردای ایران و اعتبار اسلام رحمانی و عقلانی داشت، سرمایه‌ای ملی و مایه دلگرمی بود. مجاهدی ثابت قدم بود و تا واپسین دم حیات، با حفظ روابط برادرانه، به عهد دیرین و اصول بنیادین نهضت آزادی ایران به مثابه " مسلمان ِ ایرانی ِ مصدقی " وفادار ماند. تلاش‌های ایشان را در بیش از نیم قرن حضور موثر در عرصه کنش توامان فرهنگی و سیاسی ارج می‌نهیم و از خداوند متعال، آمرزش و آرامش ابدی برای آن بزرگوار خواستاریم.

مراسم تشییع و بدرقه پیکر زنده‌یاد محمد بسته‌نگار روز پنجشنبه ۲۱ تیر ماه ۱۳۹۷ ساعت ۹ صبح از حسینیه ارشاد انجام می‌پذیرد و مراسم نکوداشت ایشان در روز یکشنبه ۲۴ تیرماه ساعت ۱۸ الی ۱۹:۳۰ در مسجد جامع شهرک غرب برگزار خواهد شد.

   محمد توسلی
دبیرکل نهضت آزادی ایران
20 تیر 1397

No comments:

Post a Comment