Friday, March 1, 2019

بادامچیان عضو ستاد هفت نفره استقبال از امام نبود



بادامچیان عضو ستاد هفت نفره استقبال از امام نبود


بسمه تعالی
سر دبیر محترم روزنامه سازندگی
جناب آقای محمد قوچانی

با سلام و احترام، در گزارش سازندگی مورخ 30 بهمن 97 با عنوان «ادامه راست سنتی با بادامچیان» از جمله آمده است که: «بادامچیان در اوایل انقلاب عضو شورای مرکزی هفت نفره کمیته استقبال از امام بود».
در این گزارش مواردی خلاف واقعیت وجود دارد که برای حفظ سوابق تاریخی و جلوگیری از تحریف ذیلا یادآوری می کنم:
1-    عنوان صحیح آن «ستاد استقبال از امام» بود، نه شورای مرکزی. همانگونه که در راهپیمایی های تاسوعا و عاشورا «ستاد برگزاری راهپیمایی..» بود.
2-    ستاد استقبال از امام، هفت نفر عضو داشت که در مصاحبه 5 بهمن 57 با حضور خبرنگاران خارجی در حسینیه ارشاد توسط استاد مرتضی مطهری معرفی شدند و در اسناد تاریخی آمده است. در این ستاد استاد مطهری رئیس،  دکتر مفتح سخنگو، فضل الله محلاتی رابط روحانیت، مهندس هاشم صباغیان مسئول برنامه ریزی، علی اصغر تهرانچی مسئول انتظامات، حسین شاه حسینی مسئول مالی و تدارکات و بنده مسئول تبلیغات بودیم. بنابراین، این گزارش که آقای بادامچیان عضو هیات هفت نفره ستاد استقبال از امام بودند؛ خلاف و تحریف سوابق تاریخی است. البته در کمیته های زیر مجموعه ستاد ده ها نفر همکاری داشتند از جمله ظاهرا آقای بادامچیان در حوزه بازار. در ستاد راهپیمایی تاسوعا و عاشورا به یاد دارم که ایشان با تبلیغات ستاد با بنده همکاری اجرایی داشتند.  
3-    از این هفت نفر چهار نفر آن ها به ابدیت پیوسته اند. لذا بنده به نمایندگی از سوی سه نفری که هنوز در قید حیات هستند؛ آقایان صباغیان و تهرانچی و خودم این گزارش را برای ثبت وحفظ سوابق تاریخی قلمی می کنم.
4-    مستقل از این که ما در جریان «راست سنتی» یا «روشنفکر دینی» و یا ... باشیم رعایت صداقت و امانت محور مشترک باورهای دینی، ملی و انسانی ماست. لذا ازجناب آقای اسدالله بادامچیان که مسئولیت دبیر کلی حزب موتلفه اسلامی را پذیرفته اند و به ایشان تبریک می گویم انتظار هست ارزش های اخلاقی آموزه های دینی را بیش از پیش رعایت کنند و گزارش های خلاف این چنینی را خود تکذیب کنند و پاسدار ارزش های تاریخی پیشینیان خود به ویژه خاندان امانی باشند. 
محمد توسلی
3 اسفند 1397
منبع: سازندگی 4 اسفند 97



     

No comments:

Post a Comment