Wednesday, August 12, 2020

انفجار ویرانگر بندر بیروت

 

بیانیه نهضت آزادی ایران به مناسبت انفجار بندر بیروت:

بسمه تعالی

انفجار ویرانگر  بندر بیروت

 

ملت صبور و مقاوم لبنان، که متشکل از پیروان ادیان مختلف است، بیش از نیم قرن است كه برای حفظ آزادی‌های به دست آورده‌اش، در برابر هرگونه مداخلات دولتهاي خارجی و عوامل داخلی آنها ایستادگی کرده و هزینه‌های سنگینی در این راستا پرداخته است.

لبنان، در قلب خاور نزدیک و خاورمیانه، الگوی بهره‌مندی از آزادی‌های سیاسی و سازگاری اقوام و مذاهب گوناگون است.

حادثۀ دلخراش اخیر، که منجر به ويراني شديد بندر بیروت، کشته شدن ده‌ها نفر از مردم این شهر و آسيب‌‌های دیگر شد، حاکی از تداوم جنگ بر سر آزادی در لبنان، بین قدرت‌های منطقه است که هزینۀ آن بر ملت لبنان تحمیل می‌شود.

جنگ‌های داخلی لبنان، که در نیمۀ دوم دهۀ هفتاد میلادی جریان داشت و قربانیان زیادی گرفت و ویرانی‌های بسیاری به بار آورد، نشانۀ دیگری از مداخلات خارجی در آن کشور است.

نهضت آزادی ایران، ضمن حمایت از آزادی و استقلال ملت لبنان و محکوم کردن هرگونه مداخله سياسي از سوي هرکشور خارجي، حادثۀ انفجار بندر بیروت را، که موجب تأثر و تأسف شدید ما و ملت ایران شده است، به ملت و دولت لبنان عمیقاً تسلیت مي‌گويد و اطمینان دارد كه ملت سرافراز لبنان، با شکیبایی و پایداری همیشگی‌اش، به بازسازی خرابی‌ها اقدام، و مصائب را بر خود هموار خواهد کرد و به حیات تاریخی، در چارچوب استقلال سیاسی و جغرافیایی‌اش ادامه خواهد داد.

نهضت آزادی ایران، همچون گذشته، از حقوق بنيادين و یکپارچگی ملت لبنان و تمامیت ارضی آن كشور پشتیبانی می‌کند و امیدوار است كه لبنان عزيز هرچه زودتر به آرامش و صلح پایدار دست یابد.

نهضت آزادی ایران

22 مرداد 1399

متن ترجمه عربی بیانیه:

 

بيان حركة الحرية الإيرانية

بمناسبة إنفجار مرفأ بيروت المدمّر

 

الشعب اللبناني الصابر و الصامد، الذي يجمع في بطن ثغوره أتباع أديان المختلفة، صار أكثر من نصف القرن و هو يقاوم و يصمد في مواجهة مداخلات الدول الأجنبية، و المرتزقة لها في الداخل، و ذلك للمحافظه علي حرياته المكتسبة طوال سنين. و هو في هذا الطريق، دفع كثيراً من حياته و مكتسباته و حمل أعباء ثقيلة، حتي الآن.

لبنان، بلد تقع في قلب منطقة الشـرق الأدني و الأوسط، و هي أسوة في الحظ من الحريات السياسية و المداراة بين الأقوام و المذاهب المختلفة.

الكارثة المولمة الأخيرة التي أدت إلي دمار شديد و خسائر مادية جسيمة في مرفأ بيروت و حواليه و أسفرت عن سقوط عشرات القتلي و إصابة مآت من المواطـنين بجروح، تظهر لنا أن الحرب بين الدول المنطقة سجال في لبنان و هي حول الحرية الموجودة المعمولة في هذا البلد. و الشعب اللبناني يدفع ثمنها.

الحرب الأهلية اللبنانية التي دارت في النصف الثاني من السبعينات، و حملت ضحايا كثيرة علي الشعب و أبقت خراباً واسعاً في البلاد، حكاية أخري من مداخلات الأجانب في لنبان.

حركة الحرية الأيرانية إذ تحمي من حرية الشعب اللبناني و إستقلاله و تعلن تضامنها معه، و تندّد بمداخلات الأجانب السياسية، من جانب كل بلد كان أو يكون، تقدم أعمق تعازيها للبنانيـين شعباً و دولة بمناسبة إنفجار مرفأ بيروت الهائل، و تطمئن أن الشعب اللبناني العريق العالي. يقدم علي تجديد بناء الخراب و الدمار، بصبر و هدوء و صمود، و يتحمل مصائبه و مسؤولياته، و يديم حياته التاريخي في إطار إستقلاله السياسي و الأرضي.

حركة الحرية الأيرانية كسابق مواضعها، إذ تحمي من وحدة لبنان شعباً و أرضاً، و تقف إلي جانبه، ترجو لها الأمن و السلام من قريب.

حرکه الحریه الایرانیه

یوم 12 آغسطس2020

No comments:

Post a Comment