Thursday, November 26, 2020

اطلاعیه نهضت آزادی ایران چهلمین روز درگذشت دکتر غلامعبای توسلی

 

 

بسمه تعالی

اطلاعیه نهضت آزادی ایران به مناسبت چهلمین روز درگذشت زنده یاد دکتر غلام عباس توسلی

 

هر زمان که انسانی بزرگ و دانشمندی صالح از این عالم خاکی هجرت کرده و به دیدار حق می‌شتابد، خلاء حضور او سنگین و جبران‌ناپذیر می‌نماید. برپایی مراسم و یادبودها نیز، گرچه از اندوه آن فقدان نمی‌کاهد، اما چه بسا امکانی است در راستای «اشاعه معروف» و «حقیقت‌جویی» که از طریق قدردانی خدمات آن فقید میسر می‌شود و همچنین، تسکینی برای آلام بازماندگان و ارادتمندان وی قلمداد می‌شود.

دکتر غلامعباس توسلی استاد و جامعه‌شناس آزاده و متعهد، یکی از این شمار است، بزرگ‌مردی که بسیاری از او آموختند. از سفر بدون بازگشت آن مرحوم چهل روز گذشت و طی این مدت، یارانش در نهضت آزادی ایران و همکاران و ارادتمندانش در جامعه دانشگاهی ایران، ارادت به او و «خاندان شریف توسلی» ابراز کردند و با شرکت در مراسم نکوداشت او، سنت نیکوی سپاس و قدرشناسی را به جا آوردند.

نهضت آزادی ایران اگرچه به واسطه ابتلای جهانی کرونا، برگزاری هرگونه مراسم حضوری به مناسبت چهلمین روز درگذشت آن فقید سعید را مجاز و به مصلحت ندید، اما ضمن دعوت از علاقمندان به مشارکت و حضور در برنامه‌ای مجازی که قرار است توسط «گروه علوم اجتماعی دانشگاه الزهرا» با حضور جمعی از اساتید و علاقمندان و دانشجویان آن زنده‌یاد برگزار ‌شود، از همه عزیزان و بزرگوارانی که در این ایام با مشارکت در مراسم و نشست‌های حضوری یا در فضای مجازی با ارسال و انتشار «یادداشت» و «پیام» و «سخنرانی» در راستای آگاه ساختن جامعه با خدمات آن استاد متعهد نقش داشته و ابراز محبت کردند،  سپاسگزاری می‌کند و از خداوند علیم و حکیم برای آن فقید مومن به مبارزه پیگیر و آگاهی‌بخش در راه «آزادی» و «عدالت» و «مردم» غفران و رحمت الهی و برای خانواده محترم، صبر و سلامت و برای علاقمندان، توفیق تداوم راه و یاد دکتر غلام‌عباس توسلی را مسئلت دارد.

نهضت آزادی ایران

چهارم آذرماه ۱۳۹۹

No comments:

Post a Comment